Историята на Аргеадската династия е забулена в митове и легенди, в които централно място заема митничният герой Херакъл. Първото писмено свидетелство, предаващо легендата за произхода на Аргеадите е в пиесата „Молителката“ от Есхил (525 – 456 г. пр. Хр.). В нея поетът говори за аргоския цар Пеласг: Агатарите (известни от по-късни източници и като „ахейци” или „аргивци”) завоювали Макан (Микена), отслабения Крит, както и Кипър и основали собственно Микенско (Аргоско) царство. Атрячката (Троянската) царска династия се опитала да спре експанзията на микенците, но около 1200 г. пр.н.е. те превзели и разгромили Троя.
„По времето, когато пеласгите владеели страната, която сега се нарича Елада, атиняните били пеласги и името им било кранаой, а по времето на цар Кекропс се наричали некропиди. След като властта наследил Ерехтеус, който нямал майка и бил отглеждан от Атина, се наричали атиняни, а когато Йон, син на Ксут станал техен военачалник, се нарекли йонийци. “Херодот VІІІ-44
Пеласг е смятан за прародител на дорийския клон на елините и управлявал земите до река Стримон (дн. Струма). Той обявява македонските царе за негови наследници, т.е. наследници на Херакъл.
Александър Велики е пелазг, а пелазгите (или аргийци, аргивци) са коренното българско население в днешна Гърция. Не случайно хронистите пишат, че войската на Ахил е съставена от мирмодонци, наречени Българи. Аргийците са опредеяни като генетична линия на птоломеите, което им носи прозвището Велики, както е при Александър, а по-късно и при Симеон.
Новодошлите от Северна Етиопия – сегашните гърци, не са разбирали езика на Александър Македонски, защото той, като пелазг и цялата македонска област са говорили на един език в Тракия, Мизия, Илирия. Александър се е определял като елин, но не като грък.
Кумирът на Александър е бил богатир Гуругла (Геракъл, Херкулес). Толкова много се възхищава на Гуругла, че сам се нарича син на Зевс (както и Гуругла) и винаги се е хвалел, че е потомък на Херкулес.
Александър Велики се главозамайва от успехите си и опитва да завоюва древната държава Бактрия. Българите от Бактрия отблъскват атаката и побеждават Александър. Това е единствената му загуба, която го отрезвява, разкайва се за постъпката си и в знак на добра воля предлага на Бактрия да се създадат 10 000 брака между мъже и жени от Балканите и Бактрия. Бактрия приема предложението и браковете са сключени.
Роксана (означава малката звезда) остава неговата първа съпруга и след масовата сватба в 324 г. пр. н. е, когато Александър се жени за още две жени. Роксана дарява Александър с наследник през 323 г. пр. н. е – Александър IV.
В старите немски хроники Александър е описван като „монарх на Тракия“ и е погребан в града на баща си Филип II: Филипов полис (днешен Пловдив). Затова най-високият хълм в Пловдив в миналото се е наричал на името на Александър. Една част от преките наследници на Александър остават на Балканите, а друга част отиват във Волжка България и участват в тамошното управление.
В изследването на Ангел Николов - "Създаване на нов василевс: преразгледано делото на Симеон Български (893-927 г.) се разглеждат различни аспекти на въпроса за превръщането на България в ортодокс царство в началото на 10-ти век. По време на управлението на Симеон се поражда възобновената българска политическа и военна конфронтация с ИРИ до нов и безпрецедентен феномен: първият български цар, който поема ролята на Богоизбраник, предопределен да владее еднолично властта над българи и ромеи.
През лятото на 917 г. византийската армия напуска Константинопол, изпратена от майката на детето-император с мисията да унищожи България. За Симеон, водещ армията си лично, византийската гибел на Черно море, близо до Анхиалос, на 20 август 917 г., отбелязана не просто катастрофата на режима на Зоуи: това също беше знак отгоре, че Бог е решил да даде властта над ромеите на българина-базилевс.
На 27 май 927 г. умира цар Симеон I, управлявал България в периода 893 – 927 г. Едновременно пълководец и строител, дипломат и учен, преводач и писател, единствен измежду всички наши държавници той е наречен Велик.
Успешните войни, които цар Симеон води срещу Византия (в отделни моменти застрашават самото ѝ съществуване), маджарите и сърбите (Сърбия е покорена е включена в българските предели) увеличават значително територията на страната ни и я превръщат в една от най-могъщите сили в Югоизточна Европа. Но това, което прави делото на цар Симеон Велики наистина безсмъртно, е създаването на Преславската цивилизация.
По повод на тази впечатляваща легенда един съвременен учен писа: „Този разказ вероятно отразява официалната пропаганда, опираща се върху народните суеверия (смърт чрез имитативна магия — И. Б.), и свидетелствува за впечатлението, което Симеон е произвеждал върху своите съвременници."
Най-сетне настъпило така мечтаното единение между двете страни, за което с възторжени слова пише неизвестният автор на „Слово за мира с българите": „Сродяване след преживян раздор, радостна беседа след гневно мълчание, сгромолясване на съперничеството, полагане на оръжията, унищожаване на омразата, единение след разединение, единомислие след разномислие, единогласие след разногласие. . .”.
Коментари
Публикуване на коментар