ПРЕСТЪПНОТО БЕЗДЕЙСТВИЕ НА ПРОКУРАТУРАТА СРЕЩУ СВОБОДНОТО СЛОВО В БЪЛГАРИЯ

Още в първите ми месеци като журналист имах шанс да покажа пълно пренебрежение към страха, слагачеството, дупедавството и ми беше много интересно какво толкова ще се случи, като скоча срещу тези, от които всички ги е страх.


Естествено - заплахи по телефона с убийство, посегателство, обиди на махленско ниво, но в крайна сметка това не оправдава нито един човек да пренебрегне интересите на публиката, която го цени само, ако е обективен и не прави компромиси с нищо.
В разгара на мутренското царуване моят стар приятел Дони дойде при мен с една молба - тъй като нито една медия не искаше да публикува неговия призив срещу мутрите (тогава реални управници в държавата), да му съдействам. Редица медии тогава бяха отказали да публиткуват подобни интервюта, защото бяха зависими от мутрите.
Аз бях в Нощен Труд, той искаше призивът да се появи първо в Труд.
Но Тошо Тошев и Труд отказаха, за разлика от нашия вестник, който най-малко позволяваше цензурата да го застигне. И благодарение на смелостта на нашия главен редактор Пламен Каменов.
След излизането на интервюто ми с Дони през 1996-та (още бях стажант в "Нощен Труд") - тогава нямаше мобилни телефони, започнаха заплахите към мен на редакционния номер. Поканих ги в редакцията, за да не се затрудняват да ме търсят, но така и никой не дойде.
 Преди години същото се случи и с истерията Ковид 19, когато куп медии отказаха да задават най-важните за обществото ни въпроси - като толкова ги е грижа за здравето ни тези, които даваха брифинги по 3 пъти на ден, защо 30 години не се сетиха да променят здравната политика по примера на Европа, да спрат измирането на здрави хора, на които не им е правена здравна профилактика и затова умират по 150 българи дневно от съдови заболявания. В държавата с най-много болници и сигнали за източване на здравни пътеки и каси, няма нито един осъден за тези милиарди, източени от държавата с най-висока смъртност много преди Ковид 19.  
Примерите са много, няма да изброявам.
Затова моят съвет към всички, които работят в медии е - мисията ви е да отваряте очите на хората, а не да ослепявате и вие. 
Уважението на хората се постига само със смели и достойни действия. А не с лизачество!
През последните години - заради публикациите в моя блог и в социалните мрежи, заплахите станаха още по-агресивни. Темите естествено са политически - заплахите са предимно от путинофили....
Всички те бяха установени от разследващите органи, предадени на прокуратурата, но последната прецени, че случаите не представляват заплаха за свободното слово в България. И нито един от 6-те случая не влезе в съда - включително последния, в който почитател на Ердоган заплаши, че ще ме разсреля показно в центъра на София. 
Ето и заплахите: 
Когато Джон Ленън създава пессента си "Жената е негърът на света" реди около половин век, България още е в дебрите на комунизма и този проблем изобщо не е на дневен ред. Но днес, когато агресията от мъже, които живеят с чувството за безнаказаност, проблемът придобива заплашителни размери. България отново се нарежда на първите места в ЕС по пострадали от домашно насилие и не само... 
Като журналист, с повече от 20-годишен опит и в криминалната тематика, имам грамотност да се защитя и да търся правата си, но.... Какво се случва с хилядите потърпевши на тази агресия, които нямат понятие как да се предпазят от всеки, който реши, че е над законите в България? Още повече, че при липсата на адекватна прокуратура, която да вкара в съда тези агресори, насилието в дома, в работата, на улицата минава за лека телесна щета, а в повечето случаи изобщо не подлежи на съдебна присъда.  

Заплахите към мен през последните години бяха от мъже, които се чувстват абсолютно безнаказани – дори лицето Димо Маринов ме предупреди, че и "Бойко Борисов няма да помогне", ако Маринов реши да ме убие или да ме превърне в „една от неговите проститутки“. Тъй като видя в профила ми моя снимка с премиера.
Тези заплахи са от 8 септември 2018 г.
На 18 ноември 2018 г. друг активен агресор в мрежите - Маринчо Кожухаров от Павликени, макар и на пределна възраст, си позволи да ме заплаши заради моя публикация за вредата от политиката на Путин, която е прочел в блога ми.

През май 2018 друг подобен агресор – Александър Стефанов, който продава детски играчки през онлайн магазина https://www.igra359.bg/ и ми изпрати дори телефонния си номер и който след нападки публично в профила ми във връзка с моя публикация и след като го предупредих, че го чака съд за публична обида на публична личност, започна на лични да ме заплашва, че ще ме покани в кабинета му в службата на бул. Цариградско шосе 131 или 141, че държавата е инвестирала в него много и няма да допусне да бъде съден, нито, че органите на МВР могат да го изплашат, защото неговата служба е много над министерството на вътрешните работи. С което намекна, че е доброволец от някои мисии в Близкия Изток. И че военни за 2 или 3 месеца служба вече са недосегаеми за българските закони.
Третият случай на агресия и отново намеса на полицаи, които са приятели на виртуалния насилник и той също се чувства недосегаем, е чак от Скопие и редовно сее антибългарска пропаганда в групата Балканска Илюзия. Името му е Небойша Блажевски и въпреки омразата към България, която пропагандира публично, е чест гост в страната ни, по негови думи и граничните полицаи са негови приятели.

Неотдавна и държавен служител от Стара Загора, в чийто профил е написано Работил за МО, също си позволи да ме заплаши със съобщения в обществената ми страница във фейсбук. Общото при всички изброени е, че са изявлени чуждофили, дори има техни снимки, на които веят чужди знамена на протести в България, което е повече от недопустимо и е пряка агресия срещу Националната сигурност и суверинитет на България. Това е пореден опит на тролове да цензурират свободното слово на автор като мен - с над 20 години опити да бъда цензурирана от групировки при първите ми месеци като стажант в средата на  90-те със заплахи за убийство. В блога ми има десетки статии на тема чуждофили и тяхната вреда за България.

Въпреки, че се обърнах към МВР още при първите заплахи срещу мен в социалните мрежи, агресорите бяха открити и призовани да дават показания в СДВР, резултат и до днес няма. На моите въпроси - ще има ли наказани за тази агресия, разследващият полицай в СДВР Кирчо ми каза: "Свалят те и като не им обърнеш внимание, започват да заплашват", бе неговото заключение. Когато го попитах, ако подобни агресори заплашват жена му и дъщеря му, същото ли ще го определи като свалка, той не отговори. 
 И как ще спре тази агресия, като е безнаказана и органите на реда я подценяват, с което и толелират?  Вместо да бъдат осъдени и публично показани, за да има превантивно действие спрямо бъдещи посегателства срещу свободното слово.
Ще цитирам богатият набор от изразни средства на един от агресорите срещу мен - представил се като служител в МО  - "ще си намериш майстора", "хлъзгане на бананова кора", "след години ще бъда в престъпния свят", "помня като слон", "ще получиш колет от Пушкин" - са само част от лексиката на напористия държавен служител.
За да затвърди престъплението си по НК тролът Нанко Нанев не спря със зловредното си действие и направи фалшив профил и страница с името Патриция Кирилова. Като започна да спами официалната ми страница със снимани диалози между неговия фалшив профил и мойто име, което е още едно тежко престъпление и то направено публично.
Вече минаха 5 години от тези заплахи, които предоставих на държавните органи и дори получих червен печат с входящ номер от МВР. 
Поредният ненаказан заради бездействащата прокуратурат агресор започва също с монолог на 28 юли 2019 г. - представя се като Бисер Григоров от Варна, по-късно ГДБОП установи, че това е фалшив профил на мъж от Шумен. В тирадата си написа как лежал в затвора 7 г. за убийство. Освен, че е почитател на диктатурата на Ердоган и това споделя в профила си, в написаното до мен става ясно, че се чувства ненаказуем заради контактите си с престъпния свят в България. Според него убийството на журналист като мен няма да му донесе никакви последици, както това е станало с убития показно журналист в Сирия, по неговите думи.
След като ме заплаши, Бисер Григоров настоя да дам моя адрес и телефон, вместо това, аз поисках неговия адрес и телефон. Той ги написа, но не гарантирам, че отговарят на истината. Приложени са тук като снимки. Всичко това изпратих на имейла, който ми дадоха от МВР за сигналите от заплахите срещу мен и написах, че до този момент не съм имала никаква комуникация с този човек.
"Надявам се да успеем да покажем на цялото ни общество, че в България има закони и всеки трябва да отговоря за думите и действията си, за да заживеем в една наистина европейска държава", написах още аз в имейла до МВР. Това се случи в край на юли 2019-та..... Резултат - нула! МВР си свърши работата, прокуратурата за пореден път - НУЛА!
Ето и заплахите, които получих и се наложи ГДБОП да ги разследва, тъй като бяха от фалшив профил. Агресорът бе установен, но прокуратурата не внесе в съда и този брутален случай със заплах за убийство срещу журналист: 

 





Ето и линк към профилаите и на другите ненаказани агресори:
https://www.facebook.com/nanko.nanev.1



 

Снимките с фалшивия профил, направен от старозагорския трол и цената, който той сам си е определил явно според собствената му оценка -


ДИМО МАРИНОВ





АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ:

 












Небойша Блажевски от Скопие





Ето и входящ номер в МВР, както и червен печат, който получих от приемната на министерството, който ми дава право да сигнализирам за всеки следващ опит на агресия и заплахи срещу мен. Агресията в социалните мрежи не трбва да бъде безнаказана и тя с нищо не е по-различна от физическата агресия. 
За жалост реалността е много различна и съдебната система не приема сериозно нито вербалната, нито физическата агресия. 
И затова днес ставаме свидетели на ежедневни сигнали за бити, рязани, убити жени и деца. 
ДОКОГА?


По повод заплахите срещу мен журналисти от различни медии публикуваха сигналите, което отново не направи впечатление на прокуратурата

Ето линкове: 
https://lupa.bg/news/plashat-izvestna-zhurnalistka-s-iznasilvane-i-ubiystvo_885news.html

https://bradva.bg/bg/article/article-151057

https://interesnoto.info/patritsiya-kirilova-segashnite-zaplahi-ne-sa-parvite-sreshtu-men/

https://pik.bg/%D0%BD%D0%B0%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D1%81%D0%B8%D0%BF%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%85%D0%B8-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BA%D0%B0-%D1%89%D0%B5-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%88-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BD-news648003.html


Известната пиар експертка и журналистка Патриция Кирилова е потърсила закрила от МВР. Популярната в светските среди блондинка, нашумяла като специален репортер и редактор на първия таблоид у нас – в. „Нощен Труд”, твърди, че е била подложена на интернет и телефонен тероризъм. Тя е била многократно заплащвана от непознати мъже, пише в последния си брой седмичника „Уикенд”, позовавайки се на разговор със самата Кирилова.

Миналата седмица, Патриция се е обърнала за помощ към СДВР и прокуратурата. Полицията веднага е установила кои са хората, заплашвали я с физическо насилие, и са ги извикали на разпити. Журналистката пък отсича, че се е записала на курсове по самозащита.

„Истината е, че съм притеснена. Такива заплахи не съм получавала дори в мутренските времена, когато правех проблемни репортажи и вечно имаше недоволни от някоя публикация... Благодаря на разследващите полицаи от СДВР, много бързо реагираха и виновниците бяха разкрити и привикани на разпит”, разказва Патриция Кирилова, цитирана от в. „Уикенд”.

Един от агресорите е служител в Министерство на отбраната, друг е застраховател в Разград, трети е общински съветник от град Павликени, четвърти живее в Скопие, а пети е търговец на играчки от столичния жк „Люлин”.

На 18 ноември 2018 г. тя е атакувана грубо в мрежата за първи път. Пише й Маринчо Кожухаров от Павликени. Той недоволства, че журналистката дръзнала да критикува Владимир Путин. Диалогът бързо излиза от рамките на добрия тон, следват откровени заплахи, които Патриция е запазила.

Следват още куп закани, някои от които  са за грубо изнасилване и дори убийство. Патриция Кирилова е категорична, че ще заведе и частни дела срещу всички, които са я обиждали и заплашвали чрез социалните мрежи.

https://lupa.bg/news/plashat-izvestna-zhurnalistka-s-iznasilvane-i-ubiystvo_885news.html

http://www.bradva.bg/bg/article/article-151057#.Yz6RNXZBxPY

Коментари