СКАНДАЛНА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ В РЕДИЦИТЕ НА РЗИ В ЦЯЛАТА СТРАНА - СИГНАЛИ НА ПОТЪРПЕВШИ


Скандалите с липсата на компетентност в редиците на РЗИ от март до днес в цялата страна, ме провокираха да събера оплаквания от потърпевши, които споделиха челния си сблъсък с уж защитниците на здравето ни държавни служители в социалните мрежи.

Да припомним, че в активната си обиколка по заведения за глоби за пушене на цигари, регионалните РЗИ-та не се оплакваха от липса на кадри (факт е, че в най-актуалните ресторанти и кафета се пуши без проблем, а причините всички ги знаем), но днес това е основен аргумент за несправянето с епидемичната обстановка.
Фактите са повече от очевадни - здрави хора са затворени като болни, хиляди фирми затънаха и са пред фалит, мерките се оказаха повече от смешни и вредящи, при наличие на над 60 дневен протест на хиляди хора без маски и дистанция. А пророците за умиращи от Ковид българи, за които тази болест е смъртоносна, нелечима, свръхзаразна и въобще апокалиптична, се скриха в дълбоките си дупки инстинктивно, за да не ги настигне народната любов по площадите.
В разгара на изкуствено надутата епидемия, подстрекавана от коремни хирурзи в зелени униформи, припяващи от сутрин до здрач в национален ефир, че ще мрем като мравки и няма да стигнат чувалите за трупове и хладилните камиони, при това по Великден, председателят на Сдружението на общопрактикуващите лекари д-р Миндов обяви в интервю, че РЗИ няма никакъв капацитет в момента и не може да обхване контактните лица, камо ли да посещава домашни адреси.
Как дълбокополитически и икономически механизми, а не медицински, за налагане на контрол, лишаване от конституционни права и куп други убийствени удари по човешките ни права, бяха въведени в употреба и навердиха на вкички нас - ето и разказите на потъврпевшите.


Сигнали срещу РЗИ София

Станислава Петрова, брокер Недвижими имоти: Диагностицирана съм с коронавирус и 24 часа след положителния тест се свързаха с мен. Чак не повярвах. Мой колега беше болен преди няколко месеца и никой не го потърси, но при мен реагираха. Очаквам ги утре да ми връчат листа за карантината. Колко ще ме проверяват после, не знам. По телефона ми се обадиха. Попитаха ме кое е провокирало теста ми. Разпитаха ме дали съм била в контакт с болен. Къде работя и с кого живея, взеха имената и егн на семейството ми. Извиках ги, заради болки в гърдите. Правиха ми екг и слушалка. 

Виктория Стефанова: 
Да се намерят служители в РЗИ, които анонимно да разкажат как точно обявяват по телефона един човек за положителен, без да му представят документ. Кой ги кара да го правят? Защо? 

Александър Иванов: Във връзка с вашето разследване - На 16 март се върнах от командировка в Австрия. За всеобщо спокойствие отидох доброволно в единствената частна лаборатория по това време, която правеше тестове - Рамус. Попълних анкетна карта - кой съм, телефон и мейл и къде съм пътувал. След два дни ми излезе резултата - Положителен. Но от лабораторията пропускат да съобщят това на РЗИ и 5 дни никакви реакции. След като лично започнах да ровя случая се оказа че някой служител е забравил. След още два дни РЗИ се свързаха с мен и ми наложиха 14 дневна карантина - от деня в който лаборатория ги е сезирала , а не от деня в който съм се тествал ( една седмица отгоре) Да уточня, че от деня на прибирането ми на летището ми наложиха друга 14 дневна карантина, която спазвах. Колегата ми, с когото бяхме заедно в Австрия и сме били 10 дни денонощно заедно, отиде 2 дни след мен да се тества, НО ги излъга, че си прави профилактика и че не е пътувал никъде. Познайте - ОТРИЦАТЕЛЕН. Усъмних се аз в тези мои резултати и извиках екип на лаборатория Кандиларов в домашни условия да ми направят PCR и тест за антитела. Познайте- и двата ОТРИЦАТЕЛНИ. Свързвам се с РЗИ и ми заявяват че не може да ми се премахне карантината в никакъв случай, дори ми я удължават с още 14 дни, защото министърът бил издал заповед за 28 дневна карантина. След десетки скандали по телефона и мейла с РЗИ и Рамус установих, че тази лаборатория е богопомазана - тя не се контролира от никой, нейните резултати за еквивалентни с тези на Националната Референтна Лаборатория и ВМА още от първия ден, в който се правят тестове. За сравнение резултатите на Кандиларов се пращат за потвърждение от НРЛ и тогава се обявяват. Тези на Рамус НЕ. И никой не следи какво се случва там. Резултатът е почти 5 седмици карантина - около 400 лв. за тестове и пълно безхаберие на РЗИ и Лаборатория Рамус. За нервите и притесненията на близките да не говорим. Финансовите загуби въобще няма да ги коментирам.

Ивелина Иванова https://www.facebook.com/okodavidi/videos/3987667947942258/ Имам въпрос - къде се правят всички тези тестове по хиляди на ден? Тъй като чух Кантарджиев да казва, че са достоверни само от една акредитирана лаборатория, останалите в частните не са. Та всичките само от тази лаборатория ли са и как успяват да правят толкова много на ден?

Сигнали срещу РЗИ Стара Загора

Катерина Дерменджиева - РЗИ Стара Загора прикриват случаи на Ковид в тецове и рудници, за да не настане паника. Служители са ми казвали, че цифрата понякога е много по-голяма от оповестената. Все пак държавата не може да си позволи да остане без производство на ток. Потулват се случаи и във фирма Градус. Инспектирани са работниците да мълчат.
Мои приятели са болни, с положителни резултати и пневмония. Работещи в Тец 2, нарежда им се да мълчат. Не изследват контактните хора, пътували в същите автобуси, нито семействата. За разликата в бройките, които се оповестяват специално за гр. Стара Загора, ми спомена служител на РЗИ, имам и съученик, началник отделение в болницата. Съобщава ми за бройки от около 30 човека на ден, а оповестяват в пъти по-малко. Тези, които работят по държавни институции и предприятия на олигарси, се укриват. До скоро мислех, че всичко е фалш. Бях твърдо За, че това с болните е лъжа, но за жалост не е. За съжаление, не мога да ви говоря с имена и позиции. Просто посочвам гр. Стара Загора, като важна област, в която се потулват данни, понеже е стратегическо място.

Сигнали срещу РЗИ Варна

Ивелина Обретенова от Варна - Върнах се в България на 8-ми юли от Англия и бях поставена под карантина. Като им звъннах да попитам дали и за мен отпада карантината от миналата седмица, отговора бе "да", но веднага им пратих email с имена, ЕГН и номер на декларацията ми. В email-а ги помолих изрично да потвърдят с обратен такъв. Днес официално ми отпада първоначално поставената карантина, но нито съм проверявана, нито някой ми е отговорил до днес! Много са работни... Жената от РЗИ ме накара да им пиша email и ги помолих да потвърдят писмено просто. За 6 дни никой не драсна едно изречение.

Ивелина Иванова: На 14-ти юли ми приключи карантина, бях с позитивен пср тест. Никой от РЗИ не се свърза с мен, за това аз се опитах да се свържа с тях. Никой не ми вдигаше телефон освен охраната, който си нямаше идея какво да ми каже освен да звъння в епидемиология и веднага след това ми затваряше телефона. На 17.07 отидох лично до РЗИ, за да разбера какво се случва, защото нямах никаква информация и не мога да започна работа без теста. Обясних ситуацията на някаква жена, която не се представи, тя ми взе данните и ми каза понделник (днес) в 10 ч. да се върна, за да ми направят теста. Днес като отидох там ми казаха, че нямам направление за тест. Не бях единствената без направление, имаше около 6-7 човека, на които са им казали същото каквото и на мен. От епидемиология ни питаха кой ни е пратил тук, обяснихме им какво се е случило, но те едва ли не ни обвиниха, че си измисляме, че някои от РЗИ ни е пратил за тест. Не разбрах какво искат от нас, защото започнаха да спорят. Някои просто си тръгнаха, а на други им дадоха веднага направлвние. Една от лекарките взе моите данни и данните на още едно момче и ни каза, че утре ще ни се обадят, за да ни кажат дали сме ОДОБРЕНИ за тест, а ако не сме, да ходим в лаборатория, да си ги правим и да си го платим. Ако някой е имал подобен случай може ли да сподели или да ме съветва какво сe прави в такава ситуацията. Не са ли длъжни те да ми направят повторен тест?
Друго, което видях в РЗИ Варна, докато чаках пред епидемиология с останалите хора без направления. Един от мъжете реши да се обади в офиса им, който е точно срещу нас, вътре се вижда всичко защото има едно огромно стъкло Та докато мъжът набира номера,,ние всички видяхме как една от лекарите директно ни затваряше - просто вдигна слушалката и веднага затвори.  
И още за работата на РЗИ. Около 200 човека (+майки с деца) ни държаха с часове на аерогарата. Това е полет пристигащ 03~03:30 ч. от Лондон. Имаше две възрастни жени с таблети (на снимката) да запишат данните на всички и поне трима полицаи охрана! Някои хора веднага съжалиха за избраната дестинация.

Сигнали срещу РЗИ Пазарджик

Sade Algo ДДТ-то и пръсканите зеленчуци в Пазарджишко.
Как пък така е имало толкова много случаи на умряла риба и пчели там, и местното РЗИ само е установявало случаите, но никога не се е сетило да им вземе проби и да ги изпрати за изследване от какво са умрели?!


Сигнали срещу РЗИ Благоевград

Ceco Asenov Вчера в Благоевград шефът на РЗИ каза - хора със симптоми да не си правят безплатно изследвания при тях, което е абсурдно? Имат ли РЗИ подходящо предпазно облекло?? И защо ЛЛ след съмнение за ковид не пращат за изследвания в РЗИ, a в частни лаборатории за 100 лв.? Говорим за симптомните пациенти, не за тези дето ходят в Гърция? Нека да са ясни правата на хората на безплатен тест?  Също така никой не води статистика за другите инфекциозни заболявания и по точно за смъртните случаи от тях включително и грип, има данни само за заболели?

Сигнали срещу РЗИ Добрич

Делян Василев - РЗИ Добрич не са наясно къде могат да се правят тестове за короновируса. Днес звънях да питам и казаха, че нямало в област Добрич и не знаят.

Други сигнали

Деси Георгиева Иванова РЗИ -тата записват карантинирани лица на случайни адреси, БЕЗ да търсят собствениците на тези имоти. Самите карантинирани дават адреса като хотелът/наемодателите не се уведомяват че става дума за карантина. Имитация на мерки, с което се доказва и измамата в светоен мащаб. Имам конкретни случаи, с мои познати, от първо лице е информацията. Искат само адрес и НЕ уведомяват и търсят собствениците! Това може веднага да се провери като се получи достъп до адресите там. Това не е уредено никъде, в никоя от стотиците заповеди, можете да проверите, че няма инструкции за това. На РЗИ им трябва просто един адрес и нищо друго.

Anastasia Petrova  Интересно ще бъде да се види в София в двете отделения колко на интензивно лечение са реално вътре с някоя смела сестра и ако са по 5-6 човека в двете, означава ли, че останалите 100 са всички във ВМА? Една сестра твърди, че имат в двете болници само по 5 човека и се чуди къде са всички останали от статистиката в София

На базата на тези сигнали започвам запитвания до институциите - кой, защо и как допусна всичко това? Очаквам отговори, които ще публикувам в моя блог!

Едно проучване на Патриция Кирилова






 

Коментари