БРАТСКАТА ДРУЖБА НА ТОПЛОФИКАЦИЯ С ЧСИ ИЛИ ЛЕДЕНАТА РЪКА НА БЕЗЧОВЕЧИЕТО

   
 Действието на тази история не се развива в Третия свят, нито в 13-ти век. 
А в държава от Европейския съюз. И то в така хуманния и толерантен свят на 21 век. Когато животът и здравето на хората са поставени ...... в ъгъла на мизерния килер на човешките души. 
А медиите започват новините със заплашена с евтаназия крава, избягала в Сърбия, убити заради чума кози и с онеправдани тигърчета....
А за геноцида срещу българите - кой ще плаче и кой ще се бори за живота на хората? 
Представете си, че сте на 71 години с пенсия от 170 лв. Живеете в София, където тази пенсия стига за два дни, максимум. 
 Отивате един ден в Пощенска банка с искане за животоспасяващ ипотечен кредит, където става ясно, че банковите ви сметки са блокирани. Защо? ЧСИ Уляна Димоларова само знае. Кантората е на Алабин - явно добре събират задълженията на българите, два етажа със служители, които не могат кой знае с какво да помогнат на хората, които отиват с подобни абсурдни случаи при тях. Или не искат... 
"Нали идвах тук преди 5 години и писах жалба, както ми казахте, до Топлофикация. Донесох документите за продажбата на моя апартамент - реших, че случаят е приключен", казва Мария Д. на друга пенсионерка, която работи все още в кантората на Уляна и не крие, че е отегчена от този разговор. 
Предисторията: Пенсионерката Мария Д. е живяла в апартамент в Надежда до 2007 г., била е абонат на Топлофикация - както всички нас, не по наше желание. Продава жилището си и с капарото от новия собственик плаща всичките си задължения. Но тъй като все още сме в сбърканата посткомунистическа система, имаме монополисти като Топлофикация и с тях раздялата става все по-трудна. Кой ще се откаже от монопола си?
Объркването настъпва още през 2013-та година, когато в офиса на ЧСИ-то  обясняват на Мария Д., че новите собственици, купили от нея апартамента, не са сменили партидата и са натрупали сметки, които се водят на нейно име. И дори през 2018 г. служителките в кантората на Димоларова поддържат тази версия - дори  дават "гениалната" идея 71-годишната пенсионерка да плати отново задължението от 2682 лева и после с адвокати да съди собственика, та той да й върне парите?!? 
Шокиращото в случая е, че от банката са дали справка за историята на блокираната сметка.  В нея става ясно, че по искане на ЧСИ-то блокирането става на 27.07.2011, а за дата на разблокиране е посочена повече от шокиращата 2100 година?!? За сметка на жена, която е на 71 години? 
Това може да означава само едно - по това време кантората на Уляна се добира до стари и нови длъжници на Топлофикация и започва безразборен тормоз, в случая и на хора, които отдавна са си платили сметките. 
Но стоят като вечни длъжници на общинската фирма -рекетьор. Която съвсем нормално си наема ЧСИ-та, които да изкарат някой лев
по събиране на едни и същи задължения по два и три пъти. Поне!
В тази връзка може да отворим темата за схемите, които се въртят между ЧСИ-тата и Топлофикация, процентите, които си разменят, за да работят заедно. Защото опашката от ЧСИ-та пред Топлофикация е доста дълга.  
Но това е друга тема...
Тук възниква друг сериозен въпрос: Няма ли координация между ЧСИ-то, наело се с възтежката, но и доходна задача да прибира чрез тормоз задълженията на Топлофикация, и общинската фирма, за да не объркват хората, които ежедневно са пращани на гишетата на Алабин 46?
Оказва се, че изобщо няма натрупани задължения от новия собственик - но това става ясно едва в юридическия отдел на Топлофикация?!?
Едва там става ясно, че заради натрупани сметки през 2004 г. е образувано дело срещу Мария Д за 2682 лева. През 2007-а година тя продава апартамента на Невен И., а с капарото от сумата плаща всички задължения, включително това към Топлофикация, което с лихвите и наказателните такси е над 5000 лева. 
Жената показва в кантората документ от новия собственик, че преди сдеката при нотариуса е предоставила и е оставила на купувача всички фактури за платени задължения. За да се стигне до сделката и продажбата. Която е факт от 11 години. 
Това обаче не пречи преди 5 години телефонът й да звъни на пожар. С покана за гостуване в кантората на същата Уляна, чието име ни напомня за времената на Великата октомврийска революция, променили толкова човешки съдби. И днес виждаме, че това време никак не е отминало....
Този случай провокира редица въпроси, свързани със сбърканата система, която наистина ни убива. И няма как да е различно, когато няма връзка между институциите, от които зависят човешките съдби. А и за тези институции единствен Бог са парите - и то събрани на всяка цена. По няколко пъти, ако е възможно...
 Като журналист с над 23-годишна практика се питам: 
Защо през 2007-ма, когато са платени всички задължения, лихви и такси на Топлофикация, общинското предприятие не отразява това плащане? 
Защо 6 години по-късно възлага на ЧСИ-то да налага телефонен тормоз на жената?
Защо след 5-годишно затишие, сега - през 2018 година, тази жена отново е подложена на рекет и тормоз. С идеята - за да не губи време,  да плати отново сумата, която е внесла двойно и тройно на Топлофикация? 
 Същото това дело от 2004 г. стои в актовност, без жената дори да подозира за него. Онзи ден случайно разбира, като отива в Пощенска банка. 
"През 2013 година пак бях в тази кантора. Тормозиха ме по телефона. Занесох нотариален акт с документи, че имотът е продаден с платените сметки към него. Тогава пак ме караха да пиша жалби до Топлофикация, за да прекратят запорите и тормоза", спомня си Мария Д. От кантората на ЧСИ-то пък казаха, че пазят целия този архив документи, но не пожелаха да дадат на жената и придружителите й да видят и снимат делото. "Изпратили сме  всичко още тогава до Топлофикация с писмо да дадат становище по случая, но вече 5 години нямаме отговор", категорична е служителката от втория етаж на ЧСИ-кантората. 
"Ето ви номер на делото, отидете в юридически отдел на Топлофикация - те да кажат какво да правите", с видима досада служителката в кантората подава хвърчащо листче. 
Какво се случва в този юридически отдел на Топлофикация? Дежурната юристка - доста по-любезна от сърдитите служителки на Уляна, бърза да предложи споразумение с частично и разсрочено плащане на няколко вноски по задължението. "Защо пак да плащам? Нали вече съм платила с лихвите и другите такси почти двойно?", недоумява жената. С пенсия от 170 лева колко ли години ще плаща - питам аз?
"Отидете в другата сграда и пуснете заявление за случая, до месец ще има отговор", любезно бърза да я изпрати юристката.

ЕКСПЕРТИТЕ КОМЕНТИРАТ:

Граждански експерт по проблемите с Топлофикация Цветанка Илиева: Имаше подобен случай с един човек от Смолян. Омбудсманът Мая Манолова се намеси и в рамките на няколко дни се уредиха юридическите въпроси между човека и Топлофикация, и случаят приключи бързо. Мисля, че и в този случай така трябва да се постъпи. Или се свържете директно с Мая Манолова, или чрез пиарката й Емилия Караабова, така най-бързо ще се реши проблемът на въпросната жена. За съжаление такива случай не са еднократни, а са много. За още по-голямо съжаление в Министерството на енергетиката не искат да правят съществени промени в нормативната уредба, за да не се допускат такива неща. Друг човек, който може да помогне е Деян Дянков - Омбудсман на Топлофикация София.  

Адвокат Станислав Христов: Първо жената трябва да провери дали делото не подлежи на перемпция/прекратяване поради бездействие на взискателя. Ако има основание за това (двугодишно бездействие на кредитора-взискателя), незабавно да изисква от ДСИ/ЧСИ прекратяване на изпълнителното дело и вдигане на всички запори. Отделно от това да се види дали не са изтекли и 5-те последователни години живот на изпълнителния лист - след перемпцията, ако са минали още 3 години или повече последователно, то изпълнителният лист следва да се е погасил по давност.
Мария Д. като длъжник и страна по делото трябва да получи незабавно делото и може дори да го снима, от кантората на ЧСИ-то.  Моментално изискайте делото. ЧСИ изпълняват закона и ако го нарушават, подлежат на санкции - от Камарата на ЧСИ или от съда директно. Според мен най-вероятно делото е перемирано - затова не са ви го дали в кантората. И това става по силата на закона, ex lege - длъжникът не е длъжен да прави каквото и да било.


На моите запитвания за коментар по този казус първият и най-важен отговор дойде на 1 август - два дни след моите мейли до институциите, от Камарата на Частните съдебни изпълнители
Този отговор обаче отваря много други смущаващи въпроси: След като има съдебно решение за прекратяване на делото срещу Мария Д. и то още на 15 юни т.г., защо преди дни - на 26 юли т.г., в кантората на Уляна и в юридическия отдел на Топлофикация увещаваха клетата пенсионерка да плати пак дължимата сума, която вече двойно е платила през 2007 г. 
"Уважаема г-жо Кирилова,
Във връзка с Ваше писмо, вх. №5057/30.07.2018 г., постъпило по електронна поща в Камара на частните съдебни изпълнители, Ви уведомяваме за следното:
Изпълнително дело № 20118580400871 по описа на ЧСИ Уляна Димоларова, по което г-жа Мария Д. Щ. е била длъжник, е прекратено с Постановление от 15.06.2018 г. на съдебния изпълнител – поради настъпила перемция.

С уважение,

Екипът на КЧСИ".


По повод отговора от КЧСИ потърсих отново за коментар адвокат Станислав Христов: "Най-вероятно виновните да стигне тази жена до тук ще се извинят и ще кажат, че не са знаели и че отговорникът за делото е в отпуска. Но това е гавра - да ходиш да се обясняваш за нещо отпреди 10 години, което си го и платил. Най-важното сега е да се вдигнат всички запори по сметките на жената. А ако са й дръпнати пари от сметката, й ги дължат обратно до стотинка. Иначе ще може да ги осъди, в това число за лихви, разноски и обезщетение".

Междувременно бърз отговор на моя сигнал получих и от г-н Деян Дянков, омбудсман на Столичната община за "Топлофикация София":
"Здравейте, госпожо Кирилова,
Обществените посредници на "Топлофикация София" ЕАД ще извършат проверка по представената от Вас информация. Заявлението е входирано с № 528/02.08.2018 г. След установяване на фактите и обстоятелствата ще Ви уведомим за резултатите и необходимите действия за решаване на казуса.
В случай, че имате информация за нарушена комуникация между клиенти и дружеството, бихте могла да се свържете с нас и да съдействаме по всеки отделен проблем.
Поздрави!
Деян Дянков"

Август отдавна отмина, през ноември омбудсманът на Топлофикация изпраща на електронната ми поща следното:





Но въпросите остават!

Едно разследване на Патриция Кирилова

Коментари

  1. Е , не е само с ЧСИ - това са ОПГ - включват се съдии , призовкар , ЧСИ...Още в хода на Заповедното производство такива организирани групи /подпомогнати от законодателната власт/ са ПРЕГРАДИЛИ по елементарни способи УЧАСТИЕТО на десетки хиляди набедени за "Клиент"-и и съответно "Длъжници" в ЗАПОВЕДНИ дела срещу тях , въпреки ПРАВАТА ИМ по чл.279 от ГПК...
    Как го правят ли ? Например Топлофикация София внася Заявление в СРС , че имате дълг към нея , намира се ПОРЪЧКОВ съдия/ съдийка , който пък в сговор с призовкар записва по делото , че поне 2-пъти не Ви е открил и ... Топлото получава Заповед и съответно Изпълнителен лист - без Вие изобщо да имате ПРЕДСТАВА , че срещу вас има ПРЕТЕНЦИЯ. Следва мутра Частен съдебен изпълнител и ХОДЕНЕ по МЪКИТЕ...

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар