Махат тюркския произход на българите от официалните сайтове
Председателят на Парламента Михаил Михов обеща да премахне недопустими за българската история манипулации за произхода на предците ни, които десетилетия наред фигурират в официалните сайтове на държавата ни по искане на сдруженията "Велика БОЛГАРИА" и "Български будители", информира КРОСС.
Зам.-председателят на НС Мая Манолова първа прие председателите на двете сдружения - Патриция Кирилова и Цвете Борисова, които внесоха писмо-изискване към основните институции в България, в което се поставят проблеми, свързани с националното съзнание и неадекватното образование, пренебрегващо величието на българския дух. "Като представители на неправителствени организации, свързани с културно-историческото ни наследство и представители на суверена, изискваме по повод Деня на Будителите - 1 ноември, да се събудите и да изпълните едно от основните си задължения - отдаване на почит към вечния Български дух", пише в писмото на двете сдружения, подкрепено от над 50 патриотични организации, специалисти по сигурността и учени от различни области.
Сред тях Световният парламент на Българите, Културният център на българите в Сърбия, ГС "Защита на гражданите", Организацията на националната конференция "България - в световната история", НИСИ, Клуб "1 ноември", АЗКОН, КООСО, ББР, проф. Боян Лалов, проф. Бончо Асенов, проф. Евгений Сачев, доц.д-р Евгени Велев, АСВБ, СБНБ и много други.
"Недопустимо е в официалните сайтове на България да пише, че траките са изчезнали, а българите на Аспарух са тюрки. Това не се базира на никакви научни данни, а е агресивна външна намеса, която поругава националните ни интереси и унижава създателите на българската държавност.Изискваме в кратък двумесечен срок да се свика научна конференция, която да събере учени, запознати с хилядолетната история на българския дух, да се отвори истинската история на българите и тя да залегне в учебниците на нашите деца. Изискваме да се издадат след 100 години забвение писмата на цар Калоян до папата с финансиране от държавния бюджет - това е един безценен български източник и светъл поглед върху хилядолетната ни история. Тези писма да се изучават в нашите училища и университети, а не лъжливите манипулации в сегашните учебници", пише още в писмото, в което се дава на институциите 5 дни за утвърдителен отговор.
"Махаме тюркския произход на българите от сайтовете на държавата", обеща пред двете сдружения Михаил Михов.
Ето и организациите, които ни подкерпиха: Световният парламент на Българите, Културният център на българите в Сърбия, ГС "Защита на гражданите", Организацията на националната конференция "България - в световната история", НИСИ, Клуб "1 ноември", АЗКОН, КООСО, ББР, проф. Боян Лалов, проф. Бончо Асенов, проф. Евгений Сачев, доц.д-р Евгени Велев, АСВБ, СБНБ и много други.
06/06/2019 10:10
София. Неправителствени организации, свързани с културно-историческото ни наследство, внасят днес в парламента изискване от Суверена за спиране на гаврата с българската азбука, дадена на над 300 милиона население по света от българските царе Борис Първи и Симеон Велики, съобщава ВИП Комюникейшън. „Призоваваме депутатите и държавната администрация да изпълнят едно от основните си задължения: Отдаване на почит към вечния Български дух, допринесъл за развитието на днешната цивилизация, поне според световните учени и авторитети. Преди 5 години отново направихме изискване от Суверена, което бе първата ни крачка към промяната – премахване на тюркския произход на Аспаруховите българи от държавните сайтове“, припомнят инициаторите.
Те уточняват, че славната българска история е подменяна с външна и вътрешна намеса и е време да бъде призната ролята на българските царе – Борис Първи и Симеон Велики, въвели държавна политика с цел да дадат българските букви и словото ни на голяма част от централно и източно европейското население, а не Глаголицата – която солунските братя-дипломати Кирил и Методий налагат като официално писмо в Европа преди около 1200 години.
„Срамно е, че 30 години след промените и откъсването ни от комунистическия блок, нито един официален историк не поиска да се възстанови истината за този период от българската история. Вече има достатъчно източници и проучвания на световни учени, че славяни е изкуствено създадено политическо-имперско понятие, имащо за цел да заличи българския принос в културната еволюция на света. Срамно е, да учим децата ни на зле скроените лъжи, че Солунските братя са създали азбуката, на която пишат днес над 300 милиона по света. Като археолозите ни откриват българските букви в артефакти на повече от 6 хиляди години в различни части на България“, допълват инициаторите.
Изискването е празникът 24 май да се нарича: „Ден на българската писменост, просвета и култура, празник на всички народи на българското Слово“ и да бъде направено изменение на чл.154, ал.1 от КТ, в който са определени официалните празници в страната, а именно:
„Чл. 154. (Изм. и доп. – ДВ, бр. 30 от 1990 г., изм. – ДВ, бр. 27 от 1991 г., изм. – ДВ, бр. 104 от 1991 г., изм. – ДВ, бр. 88 от 1992 г., изм. – ДВ, бр. 2 от 1996 г.) (1) (Доп. – ДВ, бр. 22 от 1998 г., изм. и доп. – ДВ, бр. 56 от 1998 г., доп. – ДВ, бр. 108 от 1998 г., изм. – ДВ, бр. 15 от 2010 г.) Официални празници са: 24 май – Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост.
Петицията е подкрепена от десетки организации и учени, допълва инициаторът - журналистката Патриция Кирилова.
Ето и държавните ни сайтове, в които все още се осквернява великото дело на великите ни предци, довели до развитието на днешната цивилизация:
24-ти май – ден на славянската писменост и култура
https://www.mon.bg/bg/100334
Днес, 24-ти май, отбелязваме националния празник на просветата, културата и създаването на славянската писменост от Кирил и Методий, …
„Зам.-министър Павлов присъства на честването на 24 май в град …
mpes.government.bg/Pages/Press/News/Default.aspx?evntid=kMn4WP0cDHo%3D
Преди 6 дни – … на българската просвета и култура и на славянската писменост – 24 май и 75-годишния юбилей на СУ „Александър Иванов – Чапай“.“
Месеци след влизането ни в парламента с тази инициатива, дойдоха и резултатите:
Dir.bg https://dnes.dir.bg › Начало › Днес › Общество 9.12.2020 г. — Първоначално идеята им бе 24 май да бъде "Ден на българската писменост, просвета и култура". Чуха се обаче критики, че така се омаловажава ...
https://trud.bg/%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-24-%D0%BC%D0%B0%D0%B9/
Преименуването на 24 май вече е факт
Зам.-председателят на ВМРО и на ПГ „Обединени патриоти“ доц. Милен Михов, защити промяната със следните мотиви:
ДО
ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ
ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ
ПРЕЗИДЕНТА НА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА БЪЛГАРИЯ
МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО
Уважеми дами и господа,
Като представители на неправителствени организации, свързани с културно-историческото ни наследство и представители на суверена, изискваме по повод Деня на Будителите – 1 ноември, да се събудите и да изпълните едно от основните си задължения – отдаване на почит към вечния Български дух.
Преди 10 години отново направихме изискване до всички вас, което бе първата ни крачка към промяната - премахване на тюркския произход на Аспаруховите българи.
Изискваме в кратък двумесечен срок да се свика научна конференция, която да събере учени, запознати с хилядолетната история на българския дух, да се отвори истинската история на българите и тя да залегне в учебниците на нашите деца.
Изискваме да се издадат след 100 години забвение писмата на цар Калоян до папата с финансиране от държавния бюджет – това е един безценен български източник и светъл поглед върху хилядолетната ни история. Тези писма да се изучават в нашите училища и университети, а не лъжливите манипулации в сегашните учебници.
Наш дълг е да дадем правилна насока на енергията на подрастващите поколения, да породим национална гордост в съзнанието им, да възпитаме морално-волеви качества и интелектуални интереси, партньорство, сътрудничество, взаимно зачитане, уважение към обществото и Отечеството за едно пълноценно, цивилизовано и проспериращо общество.
Очакваме вашия положителен отговор в рамките на 5 работни дни от внасянето на писмото.
ХОРА И ОРГАНИЗАЦИИ, КОИТО ПОДКРЕПЯТ ИНИЦИАТИВАТА:
С пълна убеденост подкрепям Вашата инициатива.
Център за Интерпретиране на Наследството
Маргарита Каишева
Подкрепям изцяло писмото и изискването към институциите.
Станислав Иванов Косаков –
Николай Близнаков,
Сдружение за възраждане на Пловдив - Председател
В списъка включете
1. Културно-информационен център на българскотомалцинство в Сърбия
"Босилеград".
2. Демократичен съюз на българите в Сърбия
Привет,
Иван Николов
Поздрави Валентин Симов
подкрепям тази инициатива. Дръж ме в течение.
Емил Севдин
Успех!
С уважение Валентин Селенски
Благодаря Ви за полезната информация .
инж. ДИМИТЪР ДЖАНАВАРОВ
СЛУЖБА ПО ТРУДОВА МЕДИЦИНА
Моля те, да добавиш моята подкрепа в писмото доинституциите.
Благодаря !
Поздрави,
Веселин Колев Тодоров
Издател и редактор Proomo.Info
Одобрявам писмото като искам да прибавя ивъзстановяването на археологическите дадености на дворците във Велики Преслав и Плиска в своето предишно великолепие, (както това направи Людмила Живкова с Велико Търново).
Недопустимо е в Германия на всеки баир да има поедин замък, а тук в България българите да нямат представа от нашето предишностроителство и великолепие. Ако трябва да се събират пари и намират спонсори,които да прегърнат тази идея би било прекрасно. В края на краищата наш дълг еда оставим нещо на идните поколения, а не само голи приказки.
С уважение д-р Тошев
Най-накрая НАСТЪПИ БЪЛГАРСКИЯТ РЕНЕСАНС!
Нека не робуваме на историци с титли,
заработващи заплатата си при тези, които имат сметка България да е слаба, малка и да забрави, че е била преди 20 века ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ и реално е първата държава след новата ера, запазила своето име!
Недопустимо е българската археология да служи на гърци, руси, турци, сърби и македонци и да не защитава българина и да го мами, да прави БУРЯ в ЧАША ВОДА, за сметка на вековния Му стремеж да прокара пътя към своята повече от 8 хиляди години история, дал на света Варненската цивилизация, най-старата на планетата!
НЕКА РАЗБУНИМ ТРАКИЙСКО МОРЕ и то да ПРОГОВОРИ, че истинската ЕЛАДА е БЪЛГАРСКА и, че ГЪРЦИТЕ този млад посветен в християнството народ след 1821 година ограбват и присвояват българската история!
БЪЛГАРИТЕ-ПЕЛАСГИ-ФИЛИСТИМЯНИ-АРАМЕИ са първите християни на земята!
Сохаил Джафар Кхан
Светослав Еленков
Галя Георгиева
Петя Фурнаджиева
Анонимен
Това е чудесно , но би трябвало това твърдение за тюркският ни произход да бъде поправено и в международен план, защото децата ми са родени и учат в Гърция и за съжаление в учебниците им пише че Българите са тюрки
22.11.2020 16:53:24
Анонимен
Едно проучване на ДНК на българите може да реши спора за нула време. Но изглежда, че то на никого не трябва. По лесно е да се спори върху недоказани и измислени теории и да се взимат пари за безполезните проучвания.
30.09.2015 05:26:09
Анонимен
https://en.wikipedia.org/wiki/Utigurs
10.09.2015 08:25:27
ПРАВДА
Герб Украины ТРИЗУБЕЦ это ничто иное как тамга у булгар (родовой знак у булгар и клеймо для скота .
26.08.2014 12:12:54
правда
Еще не давно утверждали будто у болгар не было ханов канов и нацисты утверждали что это монгольский титул , Титулы: кавхан, боритаркан, ичиргу боил, багаини ,кан, тархан ,капхан ,ельтебер, балтавар ,каган ,чигот , и тд. Боляри (булгарский ) наследственный титул ,самая высшая прослойка феодальной аристократии участвовала в создании государств Великая Болгария , Болгария Дуная,Киевский каганат , Молдавии ,в Руси, и в Волжской Болгарии , а также в создании венгерского города Пешт (Буда-Пешт)
26.08.2014 12:08:51
ПРАВДА
Имя Атила перевод с татарского отец страны , Ати (отец), Ил (страна ).
26.08.2014 11:43:54
ПРАВДА
булгары ,боляры -буляры ( богатые люди с тюрк.)это правящая династия ,а народ это славяне и тракийцы и только при Борисе крестителе славяне стали участвовать в управлении государством .
26.08.2014 11:39:40
Анонимен
Ако гониш два заека, няма да хванеш ни един. Вади си вода от новия кладенец, но не плюй в стария.
05.08.2014 18:05:50
Анонимен
Разбира се,че не сме тюрки,а просто БЪЛГАРИ.!!! Още през миналия век най-големия български историк Ганчо Ценов е доказал по безспорен начин ,че ТРАКИТЕ СА БЪЛГАРИ.....Такъв етноним траки няма ,така са ни наричали гърците ,които са пришълци на балканите,а БЪЛГАРИТЕ ОТ ХИЛЯДОЛЕТИЯ СА ЖИВЕЕЛИ В ЗЕМИТЕ НА МАЛА АЗИЯ И БАЛКАНИТЕ!Не случайно бащата на историята Херодот казва ,че траките са най-многобройният народ на древността след индийците.Е може ли най-многобройния народ да изчезне ? Ясно е ,че историята ни е фалшифицирана ,но това не ни пречи да четем и мислим .....
03.08.2014 11:09:53
Анонимен
Драги сънародници, скъпи съотечественици, Искам да се обърна към вас, където и да сте по света, че не се гаси туй, що не гасне. Няколко исторически несправедливости са на път да бъдат поправени. В момента работя над една хипотеза и очаквам да бъда морално подкрепен от Българската Академия на Науките и всички културни дейци със становище и от всички, който милеят за България. За това, че българските свети братя Кирил и Методий са почитани в България, Македония, Чехия, Словакия се знае отдавна. Известен факт е, че са почитани и в Полша и доказателството за това не е само Полската енория свети Кирил и Методий в град Хартфорд щата Кънектикът построена през 1902 от полски имигранти. Винаги българите са се замисляли как така полски, чешки, словашки, словенски, хърватски, руски и български са толкова близки, че се разбират, но се водят славянски езици и не се водят български. Как така са сходни а не са признати от целият свят като една езикова група, а българският е отделно. Не може да се прикрие факта, че писателят Стефан Цанев и други дейци на културата са защитавали многократно българската теза през годините, че славянският това е български и че е исторически несправедливо да се води славянски при положение, че „старо-църковно словенски“ произлиза от българският език. Искам да се обърна към всички, с молба да не се политизира и да не се делим отново на русофили и русофоби а да подходим дипломатично и исторически отговорно към бъдещите поколения. Досега винаги е имало различни хипотези както за произхода на българите, така и да произхода на езика. В това трудно геополитическо време е изключително важно, да запазим добрият тон и да оставим историците да стигнат до съгласие. Досега не е имало международно съгласие по хипотезите за българският произход и език и за така нареченият славянски език. Според мен сега имаме неоспорима хипотеза, която би могла да поправи няколко несправедливости. Преди да очакваме подкрепа и разбиране от другите народи, ние трябва да имаме по-конкретни и точни доказателства, с които да претендираме пред света. За да поправим тази историческа несправедливост, че „старо-църковният словенски“ е наричан славянски, а не български трябва да изчистим официалните хипотези на българските историци за прозихода на България. В момента хипотезите са няколко. А именно тюркска, хунска, иранска и смесени теории. Моят подход е следният, ако изчистим различията в международен план за споровете около периода 400 AD до 600 AD, то тогава може да стесним броя на теориите и да имаме неоспорими претенции. Конкретно според мен тюркската теория абсолютно отпада. Тюрк и тюркестан е понятие, което произлиза от Котраг/Котрак и съвременните турци използват термина Гоктурк/Когтурк/Gokturk. Самото понятие Котрак в Българската история е считано за един от синовете на Кубрат, което при всички положения доказва, че Стара Велика България е по-древна от понятието Тюрк и Тюркестан. Легитимирането на Стара Велика България е неоспорим факт с датировка 632 AD[1]. Изключено е да има Стара и Велика само в продължение на 32 години.Това ще рече, че термина датира преди 632 AD или по-рано от 7 век. От тук следват няколко последователности, а именно, че езика на Волжска България в 7 век и така нареченият, последващ Хазарски Хаганат е Български, също както и така нареченият Тюркестан и Аварски Хаганат също са Български. Във всеки език има чуждици, но с легитимирането на Държавата Стара Велика България, езика който е легитимиран е Български, той е символа и потвърждението на Държавността. Понятието Аварски Хаганат е именно част от панонските българи на Алцек, но в случаят Аvar е грешен препис на Alan. Така наречените Авари да не се бърка с Аланите, които населяват днешното Прикавказие. След продължителните и феноменални надмощия на българските владетели Аспарух, Тервел, Севар, Кардам, Омуртаг, Пресиян, Крум, Борис, Симеон в Източната част на Европа дава обяснението за по-късната поява на Унгарски език и Унгария. Именно на унгарски език казано Магар произлиза от факта, че много след това Финно-унгарите създават Държавата и езика Магар а именно в 9 век или 895 AD[2]. След делото на Кирил и Методий до Морава [3]. Появата на държави в Европа като, Велика Моравия 870 AD[4] Киевска-Рус 882 AD[5] и Полша 966 AD[6] са Post Factum и не може да се легитимира термина славянски език. Хронологията доказва, че съвременният турски език произлиза от легитимният Български. Тук именно се появява логиката, че термина Алцек или правилното Алдигар или както е изброен в изключително много исторически източници Ardagast, Ragbiga, Ragbina, Ranbona, Kanbinah, Ragbib, Adzîgher, Adzhigardak, Arcadius[7] е именно името, което Киевските-руси използват за произхода на славяните. Според мен в превода на Номиналия на Българските Ханове е преписано погрешно или тълкувано погрешно от писателя. Правилната логика е: Avitohol е Atilahun, Kurt се счита да е Кубрат, но според мен това е името на днешен Крим, познат още под имената Kurt/Kirim/Kimer/Cimmer/Gomer[8]. Ernakh е познат в римските летописи като Ellac загинал в битката при Nedao. Ziezi е препис на Δεγγιζίχ/Dengizikh. А самият Кубрат това е Кубер. Онгал/Онгар/Хунгар[9] не е оногундур и кутригур а именно хунгар/котраг/котрагар/булгар. Думата Гар/GAR е племе, но е изписвана погрешно неволно или умишлено или пък е избледнявало през вековете. Ouguz/Ongar а също и Buzar/Bugar/Hazar. Което означава,че произхода на Българите от 400 AD е хунски. Хунските племена унгар, булгар, котрак, алтсек/алдигар. Бугар/Хузар/Хазар е отново едно понятие, което е или преписано погрешно или е избледнял текста. Всички исторически факти за така наречените Хазари и Авари преди 9 век AD са оскъдни и водят все до Унгар и Булгар. Възможно е да е греша, но е малко вероятно. Ако всичко това е вярно излизат следните заключения: 1. Хуните[10], които са правели многократни набези на Римската империя от около100 AD предвождани от Атила до 453 AD са предците на Кубер, Унгар, Булгар, Котрак, Алдигар. 2. Тюркската теория за произхода на българите отпада, поради факта, че Гоктурк/Когтурк е грешен препис и погресшно произношение на Котрак. 3. Термина Волжска България произлиза именно от Кортак също в 6 век. 4. Днешна Турция, която счита, че произлиза от Ouguz и Kogturk произлиза от Ungar и Kotrak. 5. Алдигар е термина, от който киевските-руснаци взимат теорията за славянският език. 6. Термините Hazar/Buzar/Bugar е правилно да се тълкуват имайки в предвид думата gar. 7. Avar грешен препис на Alan, това не означава, че аварите и аланите са едно понятие, това само потвърждава, че Хазари и Авари преди 9 век не са били отделни държави, а именно част от Стара Велика България. 8. До ден днешен държавите като Хазария и Авария не са оцелели именно поради факта, за липса на историческа основа, върху която могат да стъпият техните теории преди 9 век. 9. Произхода на Тракия, Стара Велика България и Алания като обща пра-родина преди 400 AD на територията на запад, север и изток от Черно море. 10. С признаването на славянски език за Български се обяснява делото на светите братя Кирил и Методий и техните ученици Наум, Ангеларий, Климент, Горазд и Сава като мисия за разспространение на Българската писменост по всички населени с българи места в 9 Век AD. Територии като Сърбия, Хърватия, Унгария, Словакия, Киевска Рус, Южна Полша, Моравия. Моравия, за която пише Пайсии: „не сръбската Морава, която тече през Шумадия, но друга Морава, при Окиан-море, което се нарича Балтинско море, при Брандибур.”[11] 11. С Цялата доминация на Българската държава и големината и е Европа се доказва неоспоримо Българският произход на Кирил и Методий и техният и на техните ученици труд, с който се потвърждават целите на тяхното житие и на техният труд. 12. Самият термин Kotrak произлиза от траките, според мен може да се счита за директна връзка траки-хуни-българи. 13. Всички Руски научни трудове, който включват понятията Тюрк, Хазар, Авар, Татар през вековете са погрешни, а именно защото се свързват директно с Котрак и Бугар, термина който свързва Волжска България днес. Драги съотечественици, възможно е тази статия да породи недоразумения, но това не е с цел политически или икономически изгоди, нито с цел нападки срещу Русия, а само и изключително да се обсъдят исторически факти. Факти, чрез които да се поправи историческата несправедливост за наименованието на термина славянски език, който произлиза от „старо-църковен словенски“ и да се назове с истнинското му име БЪЛГАРСКИ. Само ако се изглади и изчисти Историята в периода 453 AD (датата на смърта на Атила) до 632 AD период , за който се знае за понятието Стара Велика България като за неоспоримо понятие в целият свят, тогава ще се намалят споровете в Европа по въпросите за произхода на съвременният български език и групата на славянските езици, че се нарече с истинското им име Български. С предявяване на иск от страна на Българската държава към всички държави, които използват така нареченето понятие „славянски език“, няма да се породят нови спорове, а именно ще се поправят много исторически несправедливости. Преди да се предяви един такъв иск, трябва да има доказателство. Не може да се докаже лесно, че през вековете, повече от хиляда години, мастилото е избледнявало, преписа е грешен, особеностите и спецификата на говора на преписвача са били да записва различно или че пък е имало умисъл да се подменя историята. При всички положения, дълг имат историците и филолозите в България и след това държавата. Тази статия не с цел разделянето на българите на русофили и русофоби. Тази статия няма да цел да докаже, че траките са завладели земите на юг от Черно море и Персия и са се стигнали до Хиндукуш и след това са се върнали от север на Черно и Каспийско Море. Въпреки, че съм сигурен в това. Коня като най-бързото транспортно средство произлиза от евразийските степи на север от Черно море и е опитомен именно по времето на Траките 4000 BC. Тази статия има за цел, да породи дискусия сред всички културни дейци, не само в пределите на България. За мен е неоспорим факт и доказателство, и тълкувание е, че именно в Киевска-Рус се е получил грешен препис/превод на термина Altsek/Aldigar и започва объркването на понятието „старо-църковен словенски“ със „славянски“. Въпроса не е кой е виновен, въпроса е как да да го поправим, въпроса е не да хулим, а да обясним, и да поправим исторически неспаведливости. Очаквам вашите коментари. [1] http://www.kroraina.com/p_bulgar/p_bulg5.htm [2] http://en.wikipedia.org/wiki/Hungary [3] http://en.wikipedia.org/wiki/Saints_Cyril_and_Methodius#cite_note-Brit-20 [4] http://www.newadvent.org/cathen/13218a.htm [5] http://assets.cambridge.org/97805218/64039/excerpt/9780521864039_excerpt.pdf [6] http://en.wikipedia.org/wiki/Mieszko_I_of_Poland [7] http://en.wikipedia.org/wiki/Aramaic_language [8] http://www.cumorah.com/etexts/jasher.txt [9] http://www.vehi.net/istoriya/armenia/khorenaci/01.html [10] http://www.academia.edu/3743095/_The_Clever_and_the_Cunning_Finding_Eurasian_Nomads_in_Premodern_History_ [11] http://slovo.bg/showwork.php3?AuID=15&WorkID=92&Level=1
25.04.2014 09:44:02
Анонимен
Ха-Ха... Всичкото потурнаци се изправи на нокти ! Явно не са доволни,че не сме азиатци и си хортуваме на славянски. И понеже са неграмотни и не четат нищо друго,освен турска пропаганда, и нямат аргументи, станаха дървени философстващи философи,като онзи разярения бик по-долу,та намесиха в един кюп и ДУПИСЕ-то, и Миков, и световната историография, и комунизма ,и кръвното ни братство по турска линия, и комплексите и какво ли не още. Май че комплексарите сте вие,а не българите. Вие например, знаете ли какви сте и от кой забутан край на Азия сте се довлекли .Преди VI век в Европа никой не е и чувал за турци, докато в III век и римляни, и гърци много добре са познавали българите и никой, ама никой никога не ги е нарекал турци. По простата причина, че са били европейци, а не монголоиди като ранните тюрки. Нито пък езикът им е бил турски, а индоевропейски, докато турският не е от тази група. А между другото, "индоевропейски" е термин,който се отнася само за езиците, не за произхода. Личи си ,че не четете. Българите знаят много добре кои са и нямат нужда да се присламчат към някой "могъщ" народ за да се чувстват велики. Знаем историята си, царете си , героите си. Знаем,че сме местен народ, балканци .Нямаме нужда да се чувстваме велики,нито пък имаме комплекс за малоценност,независимо от сегашното положение на нещата.Историята е такава, каквато е. А велики все пак сме били. При Крум България граничи с Империята на франките, а на юг стига почти до Константинопол. И един цитат от Енодий, VI век : "Българите, това е народът, който имаше всичко, което е пожелавал...." Колкото до могъщата Турция, ако не беше Америка....?
29.12.2013 21:24:46
Анонимен
http://protobulgarians.com/
09.12.2013 18:43:33
Анонимен
Разбира се,че българите не са тюрки. Това от 100 години се пише и преписва навсякъде от български пишман историци,винаги верни слуги на някой голям"авторитет", пък бил той Иречек,Златарски или Шишманов,а още повече ако се казва Рънсимън или пък Сталин.Затова българските владетели изведнъж станаха"ханове" ,измисли се и се сътвори бог Тангра и куп други фалшификации- както се казва"за доказ". Ами как няма цял свят да знае,че са тюрки,като във всички учебници и "научни" трудове се пише все същият тюрлюгювеч, до втръсване един и същ. Ама как пък не се намери някой да каже,че няма нищо турско в имената на българските владетели,че старите българи не са познавали бог Тенгри, а са почитали слънцето,луната и звездите и че са имали колобри а не шамани,че за разлика от турците са практикували изкуствена черепна деформация и т.н. и т.н. Ами че ако те са говорили турски,сега всичkи щяхме да говорим този език.Може ли народ завоевател да приеме езика на подвластните си? Много ми е интересно,защо някои се дразнят толкова, че не сме тюрки.Ами има доста свидетелства за обичаите и бита на старите тюрки,относно тяхната хигиена и други нелицеприятни подробности. Да вземат да ги прочетат почитателите на великата турска цивилизация и култура,та дано поизстине малко смешното им преклонение пред дивите турски орди.
15.11.2013 02:17:49
Анонимен
Но за съжаление имаме Димитровград, Благоевград, Велинград, Стамболийски, Гара Томпсън, Първомай и куп още срамни топоними !
04.11.2013 22:01:59
Александър
Най-сетне нещо свястно от Парламента ! Дано да стане реалност.
04.11.2013 14:50:28
Коментари
Публикуване на коментар